Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019

Ποντιοι και Hipster Ποντιοι

Για εμένα η ζωή μου στην Κρήτη ως νέα φοιτήτρια ήταν πολύ εύκολη, το μόνο που χρειαζόταν να πω για να ανοίξω μια κουβέντα, ήταν ότι είμαι Πόντια. Άνοιγαν συζητήσεις αλλά κυρίως άνοιγαν σπίτια και και αυλές.  Εδώ πάνω είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα, καθώς αν πεις ότι είσαι Πόντια ναι μεν θα σπάει ο πάγος αλλά ακολουθεί με μαθηματική ακρίβεια η εξής διαδικασία.

1.Αν ο συνομιλητής σου δεν είναι πόντιος, τότε σε κοιτάει προβληματισμένος, σκέφτεται όλα τα στερεότυπα που έχει για τη φάρα σου (Ποντιακοί χοροί, φεστιβάλ, Φλωρινιώτης, Ψωμιάδης, Γερασιμίδου) και μετά αποφασίζει ότι δεν αποτελείς κίνδυνο και αλλάζει το θέμα.

Παυλιδέοι οι πρώτοι Hipsters του Πόντου.
Αρχηγός τους, ο Ειρηναίος Παυλίδης

2. Αν όμως είναι πόντιος τότε συμβαίνουν τα ακόλουθα:
i. Φυσιολογικός Πόντιος Νεαρής ηλικίας, θα σε ρωτήσει από που έχεις καταγωγή, δηλαδή από πιο χωριό είσαι, σίγουρα δεν θα έχει ιδέα που είναι αυτό το χωριό που θα το πεις, ίσως σε ρωτήσει αν είσαι σε σύλλογο ποντίων, αλλά το σίγουρο είναι ότι μετά θα προχωρήσει γρήγορα τη συζήτηση σε κάποιο άλλο θέμα.

ii. Φυσιολογικός Πόντιος Μεγάλης ηλικίας, θα σε ρωτήσει από που έχεις καταγωγή...
Εδώ το θέμα θέλει ιδιαίτερη προσοχή, γιατί έτσι και πεις χωριό από περιοχή που ξέρει στην κυριολεξία την έχεις πατήσει. Ας πούμε ότι έχεις πει πως είσαι από το Κιλκίς, θα σε ρωτήσει από ποιο χωριό του Κιλκίς και εκεί τα πράγματα περιπλέκονται. Εγώ συνήθως λέω τρία χωριά, του παππού, της γιαγιάς και του πατέρα μου.  Ξέρω πως το ένα είναι μετά την Ευκαρπία, το άλλο είναι πριν τα Σκόπια και το 3ο δεν έχω ιδέα που είναι και ελπίζω να ρωτήσει για κάποιο από τα πρώτα δύο, γιατί στο 3ο πήγα δύο φορές για να ψηφίσει ο πατέρας μου και να φάω ρυζόγαλο από τη γιαγιά της Angelira και της Barbie, τη Στέλλα. Θα σε ρωτήσει αν ξέρεις τον τάδε. Φυσικά δεν τον ξέρεις, δεν είσαι η μάνα σου και σίγουρα με κάποιο μαγικό τρόπο θα ξέρει κάποιον δικό σου.

Έχω τύχει σε συζήτηση που ο μεγαλύτερος σε ηλικία συνομιλητής μου με ρώτησε αν είμαι η εγγονή του Νάνου...όχι φίλε, είμαι δισέγγονη του Νάνου αλλά πως σκατά από όλο το σόι μου εσύ ξέρεις τον προπάππου μου; Το πιο αστείο είναι όταν όχι απλά αναγνωρίζουν από ποιο σόι είμαι, αλλά μου λένε οτι του μοιάζω κιόλας.


Σύγχρονος Πόντιος Hipster Με καριέρα

(Ένας ευγενικός κύριος μ'είπε μία ημέρα ότι μοιάζω με τους Κοντοειδή.... ΡΕ ΦΙΛΕ έχεις δει πως είναι οι Κοντοειδή; Πρώτον είναι πετυχημένοι σ'ότι σκατά και αν κάνουν, είτε είναι άθλημα. είτε είναι επιχείρηση είτε οικοτεχνία , είτε ως καθηγητές (bonus στη σελ. 6 βλέπετε τη μάνα της Dannosiel) ή ως αγωνιστές. Οι σύγχρονοι Κοντοειδή είναι αδύνατοι, με μαύρα σαν τον έβενο ίσια μαλλιά, πάλλευκο δέρμα θαρρείς είναι από φυλή ξωτικών του Πόντου, δείτε τη Dannosiel (ή καλύτερα την Anjelica Houston ίδιες είναι)εκείνη είναι πιο Κοντοειδή από εμένα. Εγώ σ'αντίθεση είμαι αυτό που περιμένεις από ένα άτομο που κατάγεται από την Μόρια του Πόντου..."μοιάζω με γυναίκα νάνο, έχω γένια και μοιάζω τόσο πολύ με άντρα νάνο στη φωνή και την εμφάνιση που τα μάτια και τα αυτιά των ανθρώπων δεν μπορούν να με ξεχωρίσουν." όπως έλεγε ο Γκίμλι. Είμαι πιο πολύ Χοντροειδή παρά Κοντοειδή. Συγνώμη για το παραλήρημα, αλλά μου είναι δύσκολο να δεχτώ ότι ανάμεσα σε 2 οικογένειες που μοιάζουν με ξωτικά εγώ έχω βγει σαν νάνος. Βέβαια ας είμαστε ρεαλιστές όταν η θεία-γιαγιά Ραχήλη είπε ότι μοιάζω πολύ με τους Κοντοειδή άρχισα να κλαίω από συγκίνηση)

Ο Χορός της Φωτιας Μια παράσταση για τον Πόντο

iii. Hipster Πόντιος : Η διαφορά του Hipster πόντιου με τον κανονικό πόντιο είναι πως ο πρώτος, όταν ρωτάει από που είσαι εννοεί από που είσαι από τον Ποντο (Ξέχνα τον ενδιάμεσο σταθμόΕσύ τότε πρέπει να δώσεις μια πολύ ικανοποιητική απάντηση για να αποδείξεις οτι είσαι σωστός Πόντιος. Δεν μπορείς να πεις ας πούμε οτι είσαι από τη Τραπεζούντα, είναι σαν να είσαι στη Κίνα και να λες ότι είσαι από την Αθήνα...Εγώ πρώτα τονίζω την καταγωγή από την Αργυρούπολη για να καταλάβει ο άλλος οτι I mean business...Από το Κιμισχανάλ. Αν είναι φυσιολογικός θα σταματήσει εκεί, αν είναι όμως αληθινός Hipster Πόντιος θα θελήσει περισσότερες πληροφορίες...


Όμως δεν μασάω, τους ξέρω αυτούς και ξέρω πως να τους αντιμετωπίσω. Εκεί ακριβώς τον χτυπάς κάτω από τη μέση, λέγοντας του. ότι είσαι από τη Λοντσιενα (ναι το χωριό μου έχει όνομα Ρωσίδας Πόρνης στο Καζακσταν) ......είναι γνωστό ως Δεμίρ Καπούρ (ναι το χωριό μου έχει όνομα πόρνης και Ινδού πρωταγωνιστή στο Μπολιγουντ). Μου αρέσει να βλέπω την προβληματισμένη φάτσα του Hipster Πόντιου, γιατί το χωριό μου είχε μόνο 50 κάτοικους, 40 ήταν Τούρκοι και οι υπόλοιποι 10 τα αδέρφια του προπάππου μου. Αν δω ό,τι ο Hipster Πόντιος συνεχίζει να επιμένει, τότε του λέω, οτι το σπίτι μας βρίσκεται εκεί ακόμη και πως η Dannossiel έχει πάει να το δει, καθώς ήταν τρία μαζί σπίτια στο τέλος του χωριού. Παθαίνει λοιπόν τέτοιο σοκ που συνήθως παραμιλάει και μετά δεν μου λέει τίποτα για την δική του καταγωγή από τον Πόντο. Ευτυχώς σχεδόν πάντα έχω την Dannossiel να καλύψει τον κώλο μου με τις παπαριές που αναφέρω.

Η Ιέρεια του Πόντου Χριστίνα Σαχινίδου με κάτι θείες από 
την παράσταση "Ομμάτια δακρωμένα - Ένα γράμμα για την Τραπεζούντα"
από 15 Νοεμβρίου στο Ράδιο Σίτυ. 

Με λίγα λόγια ο Χιπστερ Πόντιος για κάποιο λόγο θέλει να αποδείξει ότι ξέρει περισσότερα από εσένα και τις ρίζες του, που μπορεί να είναι όντως έτσι. Καθώς στην απάντησή μου ο συνομιλητής μου δεν ξέρει πως δεν έχω βρει ποτέ που είναι το χωριό του παππού Φώτη και μόλις σήμερα ανακάλυψα οτι ο παππούς Νίκος γεννήθηκε στη Ρωσία ενώ για τον Αλέκο ήξερα πως ως ο μικρότερος της οικογένειας γεννήθηκε στην Ελλάδα και ότι η Dannossiel πήγε σε τελείως άλλο χωριό, αλλά στις φωτογραφίες δεν φαίνεται. Αυτό που μας αρέσει να λέμε είναι πως δεν υπάρχει ποντιόμετρο, δεν μπορείς να είσαι περισσότερος πόντιος από τον άλλον, ωστόσο μπορείς να είσαι περισσότερο παπάρας από τον άλλο και εγώ το καταφέρνω πολύ καλά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...